Disk do maleho servriku

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Wed Nov 6 19:41:03 CET 2013

Ahoj,

zatim k tomu pomalemu natahovani kernelu - nedalo mi to a jal jsem se
to zkoumat stylem pokus-omyl a nasel (aspon pro me) zajimavou vec:
mfsbsd pouziva "dangerously dedicated disk". Kdyz tohle schema
zreplikuju, dostanu se na stejnou rychlost loadovani kernelu. Kdyz
pouziju GPT, tak vznikne to pomaly loadovani. Takze mi prijde, ze
rozdil musi byt mezi /boot/boot a /boot/gptboot.

vytvoreni "rychle flashky":
# gpart create -s BSD da1
# gpart add -t freebsd-ufs /dev/da1
# gpart bootcode -b /boot/boot da1
# newfs /dev/da1a
# mount /dev/da1a /mnt
# cp -r /boot/ /mnt/boot/

vytvoreni "pomale flashky":
# gpart create -s GPT da1
# gpart add -t freebsd-boot -l gpboot -b 40 -s 512K da1
# gpart bootcode -b /boot/pmbr -p /boot/gptboot -i 1 da1
# gpart add -t freebsd-ufs /dev/da1
# newfs /dev/da1p2
# mount /dev/da1p2 /mnt
# cp -r /boot/ /mnt/boot/

Porovnavat zdrojaky tech bootloaderu a hledat rozdil fakt nehodlam :)
Ale je to pro me zajimave zjisteni, tak se o nej delim, kdyby na to
treba nekdy nekdo narazil taky...

Za ostatni odpovedi opet velkej dik, budu experimentovat a asi se k
tematu jeste vratim.

Mirek