Disk do maleho servriku

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Wed Nov 6 10:06:32 CET 2013

> Omlouvam se za siroky dotaz, ale predpokladam, ze jde o docela castou
> vec, tak by snad nekde po netu mohl behat nejaky hezky popis, kde by
> bylo vsechno sepsano po kupe ne? Pripadne pokud se vam bude chtit,
> napiste pls vase zkusenosti, co vas treba v provozu dobehlo apod.
>
> diky moc za vsechny reakce,

Ahoj,

tak pokud chces jit cestou usb klicenky, tak kdysi davno jsem vychazel z tohoto:

http://cabstand.com/usbflash.html
http://www.xmarks.com/site/typo.submonkey.net/articles/2006/04/13/installing-freebsd-on-usb-stick-episode-2
http://typo.submonkey.net/articles/2006/4/13/installing-freebsd-on-usb-stick-episode-2

Pevne verim, ze odkazy budou funkcni, zdaji se, az na ten posledni.

Co se tyce spolehlivosti, tak s nejakymi cca 70 instalacemi na flashky mohu rici, ze to je fakt spatne reseni nachylne uplne na vse. My samozrejme pouzivali toto reseni jinym zpusobem, takze kradeze se te asi netykaji, ale co se tyce vypadku elektriky ci vubec bezneho provozu routeru, tak umrtnost Corsair Voyager 4 Gb byla tak 60 % i v readonly modu (resp. hlavne v readonly). Tedy umrtnost... flashky jsem pouzival celkem hodne a nevim, zda to je FreeBSD specificka zalezitost, ci je to proste tim pouzivanim, ale system nejcasteji prestal z flasky bootovat, pricemz flashka byla normalne citelna a po prehrani zavadece zase fungovala. S linuxem se mi to zatim nikdy nestalo, ale samozrejme to muze byt proste nahoda. Nicmene bylo pro me jednodussi toto reseni opustit, nez to nejak blize resit, takze drzim palce, treba to vyresis.

Ono ohledne flashek pozoruji zajimave veci, lehce odbocim, v aute mam 3 flashky s hudbou a postupem casu se stava, ze jsou jednotlive pisnicky "pres sebe". Proste poustim pisnicku a do ni se treba na 5 sekund na stejnem miste zamota jina. Taky zajimava zalezistost. Je to rovnez RO, flashky byly ciste a delaji to casem vsechny. Tak jestli je to horkem, zimou....

To jsem malicko odbocil.

Co se tyce zapisu, tak je potreba vypnout v periodic
weekly_locate_enable="NO"
weekly_whatis_enable="NO"

Dale je potreba zabranit logovani, tedy bud logovat do ramdisku s patricnym rotovanim logu nebo logovat na jiny stroj a pak si jeste osefovat spool, podle toho, co tam budes vsechno provozovat. No a jednoduse reseno, kdyz na neco zapomenes, tak to poznas ;)

Radek