Pouziti pkg

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Nov 5 00:46:16 CET 2013

Radek Krejča wrote:
> Hm, ale co ted presne s tim. Mam 90 % systemu nainstalovaneho z balicku a potrebuji "jen" dodat php5. At to zkousim pres portmaster nebo pres make primo v portu, tak mi to porad chce instalovat vsechny zavisle porty znovu, coz se nepovede, protoze nakonec zjistime, ze tam jsou.
>
> Jak tedy donutit porty, aby poznaly, ze jiz potrebne baliky maji?

Tohle na me pusobi, jako ze jsi neudelal konverzi na pkgng uplne
spravne. Jelikoz jsi nedodal vic informaci, tak jen matne patram v
kristalove kouli, ze se jedna o nejaky starsi system, ktery uz je v
provozu nebo sice nove instalovany, ale stale jeste takova verze, ktera
defaultne nepouziva pkgng a ty jsi provedl castecnou konverzi na pkgng,
ale nemas spravne nastavene veci v make.conf, aby o tom system portu
vedel a proto si mysli, ze nemas nainstalovane veci, ktere ve
skutecnosti nainstalovane mas, ale zapsane je mas v databazi pro pkgng a
ne v databazi, kterou jeste stale vyuziva system portu.
Tedy rozdil mezi sqlite databazi, kterou pouziva pkgng a tim, co je
normalne ve /var/db/pkg/

Az si tohle das do poradku, tak ti bude uplne normalne fungovat
portmaster jak pro instalovani novych packages, tak i pro instalovani z
portu.

Ale jak rikam, je to jen me hodne mlhave tuseni a treba to mas u sebe
vsechno uplne jinak. Pak by platilo to, co ti napsal Dan.

Mirek