Disk do maleho servriku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 4 08:22:33 CET 2013

Miroslav Lachman wrote:

> Pouzivam gmirror i s beznym SATA HDD naprosto bez problemu asi na 20
> serverech, takze pouzit ho na flashdisky bych se vubec nebal - naopak.

Ja nerekl, ze jim to nefunguje ;-)

Me je nesympaticky uz jen to, ze musis vyresit bootovani - a to bud' "na
prasaka", tedy, ze z toho startujes jako by tam zadnej mirror nebyl,
nebo se to pokusis udelat poradne, zjistis, ze loader z FreeBSD z toho
bootovat neumi a musis tam udelat alespon /boot/ nemirorovanej ...

Ale neberu ti ho, jen rikam, ze ja gmirror nemusim (kdyz se mu da vyhnout).

> Tem uplne nejlevnejsim USB flashdiskum bych se nejspis vyhnul. Mel jsem
> v ruce i takovy, ktery fungoval dva dny a pak z neho uz data nesla
> smazat (cist ano) :)

No, ja bych byl trochu opatrny i vuci tem drazsim a inteligentnejsim.
Potiz zacina ve chvili, kdyz uz je to zarizeni natolik inteligentni, ze
v "kdyz ma klid" dela vnitrni uklid, testy a pripadnou reorganizaci
zapsanych dat (coz zvysuje nasledne vykon, zejmena zapisovy), ale pritom
to jeste neni ta kategorie zarizeni, ktera uz je vybavena kondenzatorama
aby v pripade, ze zmizi napajeni, dokazala dokoncit (svoje rozdelane
interni) operace alespon natolik, aby mela vnitrni data konzistentni. U
tehle se ti muze stat, ze ti ji "nahle vypnuti" rozhasi prestoze jsi ji
mel mountnutou read-only.

Jo, jsou zarizeni, ktera maji tohle vyreseny, ale samozrejme se to
promita do ceny.

Proste, kazdy reseni ma svoje hacky, eliminovat se je vsechny nepodari,
je potreba si vybrat se kterejma chce clovek zit ...