FreeBSD 8.4 curl

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Sep 2 13:07:00 CEST 2013

Peter Rosa wrote:
> make delete-old som spustil, make delete-old-libs nie, pretoze vypisuje
> velke mnozstvo kniznic, ktore chce mazat a bojim sa, ze niektore porty
> nepojdu spustit. Preto som aj pustil portupgrade -af, aby som zavislosti
> na starsich verziach odstranil

Jo, to je spravne, nekdy se ale muze stat, ze se problem zacykli a
nektery z portu muze nejit zkompilovat prave kvuli starym knihovnam.

> /etc/libmap.conf neexistuje, existuje /etc/libalias.conf:

To je neco uplne jinyho, to nas nepali.

Co se tyce config.log, ktery jsem mezitim mimo konferenci dostal, staci
najit tu chybovou hlasku co to napsalo a podivat se kus nad ni. Takze
klicova je tahle cast:

> configure:26436: checking run-time libs availability
> configure:26453: cc -o conftest -O2 -fno-strict-aliasing -pipe -march=pentium4 -Wno-system-headers -isystem /usr/include -I/usr/include  -L/usr/lib -Wl,-rpath=/usr/lib:/usr/local/lib -L/usr/lib conftest.c -lgssapi -lz  >&5
> /usr/bin/ld: cannot find -lgssapi
> configure:26457: result: failed
> configure:26459: error: one or more libs available at link-time are not available run-time. Libs used at link-time: -lgssapi -lz

Podle vsecho v systemu neni pritomna /usr/lib/libgssapi.so

Ze na to ./configure neumi reagovat lepe mu lze vycitat jen castecne -
je to administrator systemu, ktery OS nainstaloval bez KERBEROS
knihoven, soucasen ale curl preklada s zaskrtnutym optionem GSSAPI,
ktery se bez nich neobejde.

Jedno snadne reseni je tedy - pokud GSSAPI potrebujes, je potreba mit OS
nainstalovany s prislusnymi knihovnami. To jest nemit zakazanou
instalaci veci okolo KERBEROSu.

Druhe snadne reseni je - pokud GSSAPI nepotrebujes, nemej ho mezi
zaskrtnutymi optiony pri prekladu curl.

Dan

P.S. co se tyce spolecenskych konvenci (regauju na to, ze ja jsem v
prispevku pouzival tykani, prisla mi odpoved, kde mi vykas) - narodil
jsem se v dobe, kdy lidstvo jeste letalo na Mesic. Takze s emailem jsem
zacinal v dobe, kdy tykani (v emailovem styku) bylo jeste normalni i
mezi zcela neznamymi lidmi. V odbornych (obzvlaste pak technicky
zamerenych) konverzacich to povazuju za normalni dones. Takze me
omluvte, pokud tu obcas tykam i lidem, ktere jsem v zivote nevidel.
Pokud by to nekomu vadilo, dejte mi vedet - napriklad tim, ze mi budete
uporne vykat v reakcich ;-)