BSD vs.GPT

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Feb 1 10:53:45 CET 2013

Lubomir Majersky wrote:
> Jeden dolezity fakt. Na nijakych serveroch nemam disky vacsie ako 2TB.
> Standardne velkosti, ktore pouzivam, mam od 250-600 GB. Opat by ma
> zaujimali Vase odporucania, skusenosti:

> Co pouzit, BSD alebo GPT?. Ma zmysel pri mojich kapacitach ist do GPT?

Kapacita neni jedinym kriteriem. Zasadni rozdil je v tom, ze GPT si
uklada metadata (zalozni tabulku) do posledniho sektoru a s tim je
problem pri pouziti jinych GEOM trid, ktere si taky chteji ukladat
metadata na konec disku. Treba takovy gmirror, glabel atd.

Pokud nic takoveho nepouzivas, muzes z vesela prejit na GPT, ale pokud
pouzivas napriklad gmirror nad celymi disky a ne jednotlivymi oddily,
pak je podle me lepsi zustat u BSD.

> systeme 9.X nejaka, uzivatelsky prijemnejsia utilita, nez zmieneny 'gpart'?

Nevim, jestli je nejake graficke udelatko, ja vetsinu veci resim
neinteraktivnimi nastroji.
Kazdopadne gpart se da pouzit i pro rozdelovani disku s BSD schema.

Mirek