BSD vs.GPT

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Fri Feb 1 09:47:46 CET 2013

Ahojte,

	nadviazal by som volnym pokracovanim na "FreeBSD 9.X vs. 8.3". Skusil
som si konecne zinstalovat 9.1-ku a trochu sa zahlbil do citania o GPT.
Som na uplnom pociatku, zatial len citam manualy, pripadne si nieco
skusam, na diskoch/particiach navodzujem rozne situacie...

	Jeden dolezity fakt. Na nijakych serveroch nemam disky vacsie ako 2TB.
Standardne velkosti, ktore pouzivam, mam od 250-600 GB. Opat by ma
zaujimali Vase odporucania, skusenosti:

	Co pouzit, BSD alebo GPT?. Ma zmysel pri mojich kapacitach ist do GPT?
Prax je najlepsim skolitelom a u GPT som na uplnom pociatku... ake mate
skusenoti z GPT, ked nastanu rozne nepredvidatelne situacie? Jednym z
nastrojov pre GPT je 'gpart', podobne ako 'bsdlabel' pre BSD. Z BSD
particiami som doteraz nemal ziadne problemy...  A ked clovek nerobi
casto s nastrojom pre particie, pretoze nemusi, potom vela veci z hlavy
vysumi. Velmi mi v tom pripade pomahalo rozhranie 'sysinstall' a
prostrednictvom neho Fdisk/Partition editor ci Label editor, samozrejme,
pre schemu particii BSD label... Je nieco podobne aj pre GPT? Je v
systeme 9.X nejaka, uzivatelsky prijemnejsia utilita, nez zmieneny 'gpart'?

Vdaka za podnety
Lubo M.