Neocekavana zmena default gateway

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sun Dec 16 21:18:05 CET 2012

> Neni mi znamo, ze by si default-route menil kernel sam, krome pripadu,
> kdy je ji potreba smazat neb adresa na kterou smeruje prestane byt v
> directly-connected siti.

Ano, ale i tak ji smaze, ale nezmeni, nebo se pletu? Navic s IP microsoftu fakt nemam spoleneho nic a ani se tam nikde v konfiguraci nevyskytuje.

> Zaznam z okamziku, kdy je default-route zmenena. A k ni kompletni
> ifconfig -a.

Zkusim, ono to ted bylo stesti, ze jsem se tam do nej dostal. Jak je to diskless, tak zpravidla pomuze jen restart. Sice jsem si namountil znovu pres ipv6 cely system, abych mel prikazy, ale i tak se ne vzdy vzpamatuje. Bohuzel pxe na ipv6 zatim nemam :-).

> Jevi se mi to byt nadejny kandidat.

Dole poslu, jakou tam mam konfiguraci mpd5. Ono je tam zbytecne, vice mene jsem ho mel povolene, protoze jsem s nim mel plany a pak jsem to nedotahl dokonce z duvodu casu. Problem je, ze na te 8.2 mpd5 nebylo. Nyni jsem ho vypnul a uvidime. Jineho demona tam nemam.

> 94.245.121.253, coz je dle vseho rozsah microsoftu.
>
> Podstatnejsi je to, ze tato adresa podle me musi patrit do nejake
> directly-connected site. A z toho na jakem interface ji najdes by se
> dalo usoudit, jak se tam dostala.

Uvidime, pokud se mi podari dostat se tam, tak poslu. Taky je otazka, jak dlouho budeme cekat...

> No, a krome toho doporucuju vyuzit prikazu 'route monitor'.

No a da se pustit nejak na pozadi, protoze to muze skutecne trvat par dni, nez to zase umre....

Zde jeste konfigurace mpd5, hesla jsem nejak vyhazel. Jinak koukam, ze tam mam navic spatne ip, na ktere se ma poslouchat, prevzalo se z image, kde jsem ho nezmenil. Otazkou je, co to muze udelat - zajimave je, ze i tak mpd bezelo.

startup:
        # configure mpd users
        set user xxxxxxxxxxxxxxxx
        set user xxxxxxxxxxxxxxxx
        # configure the console
        set console self 127.0.0.1 5005
        set console open
        # configure the web server
        set web self 0.0.0.0 5006
        set web open

#
# Default configuration is "dialup"

default:
        load pptp_server

pptp_server:

# Define dynamic IP address pool.
        set ippool add jirka 10.1.0.2 10.99.255.254

# Create clonable bundle template named B
        create bundle template B
        set iface enable proxy-arp
        set iface idle 1800
        set iface enable tcpmssfix
        set ipcp yes vjcomp
# Specify IP address pool for dynamic assigment.
        set ipcp ranges 10.1.0.1/30 ippool jirka
        set ipcp dns 10.255.255.10
# The five lines below enable Microsoft Point-to-Point encryption
# (MPPE) using the ng_mppc(8) netgraph node type.
        set bundle enable compression
        set ccp yes mppc
        set mppc yes e40
        set mppc yes e128
        set mppc yes stateless

# Create clonable link template named L
        create link template L pptp
# Set bundle template to use
        set link action bundle B
# Multilink adds some overhead, but gives full 1500 MTU.
        set link enable multilink
        set link yes acfcomp protocomp
        set link no pap chap eap
        set link enable chap
# We can use use RADIUS authentication/accounting by including
# another config section with label 'radius'.
#       load radius
        set link keep-alive 10 60
# We reducing link mtu to avoid GRE packet fragmentation.
        set link mtu 1460
# Configure PPTP
        set pptp self 178.255.168.251
# Allow to accept calls