Neocekavana zmena default gateway

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Dec 16 20:33:12 CET 2012

On 12/16/12 20:04, Radek Krejča:
> jakymi vsemi zpusoby se muze ve FBSD zmenit default route?

Neni mi znamo, ze by si default-route menil kernel sam, krome pripadu,
kdy je ji potreba smazat neb adresa na kterou smeruje prestane byt v
directly-connected siti.

No, a co si kernel neudela sam, to uz se stane vyhradne na pokyn nejake
aplikace, pres standardni routing-socket.

> Destination        Gateway            Flags    Refs      Use  Netif Expire
> default            178.255.168.254    UGS         0 666139623    em0

Zaznam z okamziku, kdy je default-route zmenena. A k ni kompletni
ifconfig -a.

> em0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> metric 0 mtu 1500
>          inet 178.255.168.19 netmask 0xfffff800 broadcast 178.255.175.255

> ktery zpusobi to, ze se stroji zmeni default routa.

> otazka je, jestli to muze udelat mpd5

Jevi se mi to byt nadejny kandidat.

> zajimave je i ip, na ktere se routa zmeni - tentokrat to bylo 94.245.121.253, coz je dle vseho rozsah microsoftu.

Podstatnejsi je to, ze tato adresa podle me musi patrit do nejake
directly-connected site. A z toho na jakem interface ji najdes by se
dalo usoudit, jak se tam dostala.

No, a krome toho doporucuju vyuzit prikazu 'route monitor'.