ACPI

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Nov 17 19:29:48 CET 2012

Pavel Baculák wrote:
> 1) Na starem notebooku (IMB E21, Pentuim III, 700Mhz) fungujicim jako nim
> moc nedelajici server jsem mel nainstalovane FreeBSD 7.2 a teplota CPU
> vklidu se zapnutym acpi a powerd byla cca kolem 36-37°C, jenze pak jsem
> dostal spasny napad upgradovat na verzi 9 a teplota se neustale drzi cca na
> 42°C

Nejprve bych se pokusil problem trochu izolovat.

Zjisti na jake frekvenci ti behava procesor - jestli to bude na devitce
vic (ale ne neustale maximum) pak ma devitka nejspis vyssi naroky (treba
nejake systremove procesy). Pokud to pobezi furt na maximum, pak
nefunguje management.

Obdobne zkontroluj jak moc procesor setrvava v C1 stavu. Pokud Cx (x>1)
nepouziva vubec, nefunguje management, pokud v nem travi "jen" mene
casu, je devitka narocnejsi.

Az budes vedet, jestli se zmenilo neco s managementem nebo ne, hned
budes vedet lip, kteryma cestama se maji tve myslenky ci pokusy ubirat
dal ...

> 2)Krom tohoto notebooku mam problem i na svem Dell 630, Core2, type CPU
> T8300 - v porovnani napr s Linuxem, kde po nabootovani se teplota drzi
> kolem 45-50C a samozdrejmne pri zatezi teplota stoupa, ale u FreeBSD je to
> chovani podivne = stejne jako u Linuxu se chvili drzi kolem tech 45st ale
> cca kazdych 8minut zapina CPU cooler, jelikoz teplota stoupne nad 55st a
> pak 6min se chladi a to se neustale opakuje at neco delam ci ne = nepripada
> mi to moc korektni.

Hystereze ale nemusi byt chyba FreeBSD. Cele to muze byt o tom, ze
FreeBSD ma "v klidu" trochu jine naroky nez Linux. Tim padem procesor
bezi na o trochu vetsi vykon a vytvari vic zbytkoveho tepla. Al jestli
neni regulace otacek procesoru dostatecne jemna, pak to skutecne muze
skoncit tak, ze se procesor ohreje, zapne se vetrak, ochladi, vypne se
vetrak. Na Linuxu by se to, za obdobnych pozadavku an vykon procesoru,
mozna chovalo stejne.

A nebo to ma jinou pricinu - to se takhle neda odhadnout, musel bys
prozkoumat chovani toho pocitace podstatne podrobneji.