ACPI

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Nov 17 15:59:06 CET 2012

Pavel Baculák wrote:
> FreeBSD 7.2 a teplota CPU
> vklidu se zapnutym acpi a powerd byla cca kolem 36-37°C, jenze pak jsem
> dostal spasny napad upgradovat na verzi 9 a teplota se neustale drzi cca na
> 42°C coz mne pripadlo zajimave, ale rikal jsem si, ze se to casem usadi a
> svadel to na to, ze notebook stale neco dela, jenze jsem to zacal sledovat
> dlohodobe a mene jak na tech 42°C jsem se nedostal.
> Rikal jsem si, ze asi nesedl upgrade, tak jsem nainstaloval cistou 9 a
> problem stale pretrvaval. Tak jsem se vcera opet vratil k 7.4 a teplota je
> zpet na 36C....

Mezi 7.x a 9.x se toho zmenilo tolik, ze tezko rict, cim konkretne by to
mohlo byt ve tvem pripade.
Muze to byt treba tim jinym event timerem, ze to skutecne vic topi.
Nebo to taky muze byt tim, ze se zmenila detekce tech senzoru a teplota
je ve skutecnosti stejna, jen zobrazovane cislo je jine.

> Jen pro upresneni - mel jsem nastaven
> dev.cpu.X.cx_lowes
> powerd i powerd_flags
> Cpu mi normalne scalovalo, ale problem byl jak jsem napsal.
> Napadlo mne pripadne jeste prelozit DSDT, kdysi jsem s tim laboroval u AMD
> L110, protoze se mne na Linuxu CPU prehrivalo a neskalovalo.

Konkretni radu nemam, ale aspon odkaz na nejaky tuning pro notebooky

http://wiki.freebsd.org/TuningPowerConsumption

Mirek