Zrusenie kvoty neexistujuceho konta

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Nov 14 22:58:55 CET 2012

Lubomir Majersky wrote:

[...]

> nieco zmenit a cez sumarizacny nastroj (repquota) som si vsimol, ze mi v
> nom figuruju niektore neexistujuce ucty a za toho frasa sa mi to nedari
> zlikvidovat.
>
> User -- used soft hard...
> ------------------------------------------------...
> ExistUser -- 11111 25 30 ...
> 1017 -- 52 - - ...
>
> Skusal som opatovne vytvorit systemovy ucet s uid 1017, "ocekoval" som
> ho, nasledne ho korektne zmazal, ale po zmazani mi v kvotach stale
> figuruje. Nevyskusal som vsetky moznosti, pretoze by som velmi nerad
> [...]

To, ze v systemu neexistuje uzivatel toho konkretniho UID by nemelo
nijak vadit a s quotou pujde manipulovat jako kdyby tam ten uzivatel
byl, ale misto jmena budes zadavat to UID. Sam jsem tohle pouzival na
uzivatele FTP, kteri byli v MySQL databazi, takze na disku jejich
soubory maji jen UID, ale nemapuji se na systemove uzivatele.

Takze zkus normalne edquota 1017 a soft i hard nastav na 0.

Jinak repquota reportuje vsechny user / group a UID / GID, co se
nachazeji na tom filesystemu, ktery ma aktivni userquota / groupquota i
kdyz pro toho uzivatele neni nastavena quota

Pisu to vsechno tak nejak z hlavy a mlhavych vzpominek, protoze od
FreeBSD 4.x uz jsem nikde quoty nepouzival.

Mirek