Zrusenie kvoty neexistujuceho konta

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Thu Nov 15 15:43:58 CET 2012

Dňa 14. 11. 2012 22:58, Miroslav Lachman  wrote / napísal(a):

> Takze zkus normalne edquota 1017 a soft i hard nastav na 0.

To som skusal ako prve, ale nic sa nezmenilo.

> Jinak repquota reportuje vsechny user / group a UID / GID, co se
> nachazeji na tom filesystemu, ktery ma aktivni userquota / groupquota i
> kdyz pro toho uzivatele neni nastavena quota

	Ale mne sa prave ten uzivatel uz nenachadza nikde v systeme, je tam len
priradene cislo 1017, proste cislo neexistujuceho uzivatela. Preto som
spominal, ze som skusil vytvorit usera (doplnam ze s nazvom 'test') pod
UID 1017, reku ci nahodou nieco niekde v systeme nezostalo... Po
vytvoreni usera 'test' s cislom 1017 som to "ocekoval" odpovedajucim
nastrojom pre kontrolu kvot, sumarizacnym nastrojom som si preveril dany
stav... uvidel som tam usera 'test', skusil som mu priradit nejake
kvoty, potom tie kvoty zrusil... Medzi kazdym krokom som si pozrel
repquotou dany stav a vsetky zmeny, ktore som previedol zodpovedali
danym krokom. Nakoniec som zrusil pre usera 'test' kvoty (opat vsetko
OK) a nasledne som regulerne zmazal usera 'test' a ked som si spustil
repquotu, uz tam nevidim usera 'test' (co je spravne) vidim tam len
cislo 1017 (no account) so statusom:

User -- used/soft/hard
1017 -- 52/0/0

	Dokonca som vypol kvoty, zazalohoval som si quota.user/quota.gruop,
ocekoval 'quotacheck -a', aby si subory vytvoril nanovo... pozrel som si
status (kvoty vsetkych legitimnych uzivatelov, u ktorych som mal
nastavene kvoty, boli vynulovane), ale 1017-ka tam figurovala bezo
zmien, proste tak ako je vyssie uvedene.

	Je to (zrejme) nepodstatna vec, ktora nema vplyv na system ako taky -
ktovie kolko rokov to tam uz mam, pretoze kvoty mam zadefinovane velmi
dlhu bezo zmien a az pred par dnami som mal tu potrebu nieco zmenit -,
ale mna to dost zerie, ked niecomu nemozem prist na koren. Neviem sa ani
k nicomu relevantnemu dopatrat.

Lubo M.