RE: ZFS padající server

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sun Nov 11 18:51:11 CET 2012

Ahoj,

ja bych to shrnul asi takhle. Rekni si sam sobe, jak moc mas ta data rad, jak je potrebujes dostupna a zda to s nimi myslis vazne, nebo si chces "hrat".

Pokud si chces hrat, mas na to cas a uplne ti nezalezi na dostupnosti (tedy ti nebude vadit, ze to cas od casu lehne), tak hura do toho. Pravdepodobne dojdes k tomu, k cemu jsem po x mesicich hrani dosel ja, a to k tomu, ze zfs nema na i386 co delat, ze vyladis promenne, povypinas scripty, atd. pro konkretni situaci a za tyden prijde nekdo, kdo tam nakopci jina data a umre ti to znovu.

Pokud chces preci jen vetsi spolehlivost a mene starosti, dobehni si zitra nekam do prodejny, porid par giga ramky a preinstaluj na amd64, budes mit v tomto ohledu opravdu klid. Ostatne co se tyce i386, uz jsem to vyhazel odevsad, konkretne pro me je to jiz mrtva zalezitost (to nema byt namet pro dohady, zda mam pravdu, ale mne proste chybely 64bit countery, apod.). V podstate jediny problem, ktery se objevil, tak byla nemoznost instalace (a to jeste standardni cestou) wine. Ta chodi jen na i386, nejak jsem nemel naladu patrat, proc vlastne. Existuje neoficialni balik, ktery problem vyresil.

A zpet k tematu. Pokud chces mit softwarove reseni na zfs opravdu high level, tak abych asi neresil to pres FBSD, ktere mi prijde, ze se k zfs zachovalo dost macesky. Napred mi prislo, ze ho hrozne tlaci a pak vse jakoby usnulo. Dokumentace nesedela, nemoznost pridat vice hostu pro jeden zfs svazek pres sharenfs taky nepotesi (pritom resenim je patch na 5 radek, ktery se ovsem stale nepodarilo do distribuce protlacit), atd. Prijde mi, ze ta portace ma jeste pomerne dlouhy kus cesty pred sebou. Ale to je jen muj pocit....

Radek