ZFS padající server

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Nov 11 22:31:24 CET 2012

Radek Krejča wrote:

> Napred mi prislo, ze ho hrozne tlaci a pak vse jakoby usnulo.

Ja si ani nemyslim, ze by to usnulo, jenze ted se ladi veci, ktere
nejsou tolik videt a zaroven uz neni takovy prisun "novinek" z
upstreamu, protoze Oracle to uzavrel a v Illumos se nic zasadniho
nedeje. Dokud vychazely nove verze, tak se pomerne rychle dostavaly do
FreeBSD.
Na druhou stranu, nektere opravy se z FreeBSD prenaseji do Illumosu
(ktery slouzi jako referencni pro ostatni forky Solarisu / ZFS) a
napriklad pouziti TRIMu pochazi prave od vyvojaru FreeBSD.

> Dokumentace nesedela,

Nevim, co konkretne mas na mysli, ale problem je (byl) u manualovych
stranek hlavne v tom, ze se porad importovaly nove z OpenSolarisu

> nemoznost pridat vice hostu pro jeden zfs svazek pres sharenfs taky nepotesi (pritom resenim je patch na 5 radek, ktery se ovsem stale nepodarilo do distribuce protlacit), atd.

Myslim, ze zrovna tady u toho sharenfs je problem v tom, jak to funguje
na Solarisu a jak na FreeBSD, takze to neslo jen zkopirovat. Ten
mechanizmus exportu je tu jiny a do ted tady vyvojari zapasi nad tim,
jak to udelat korektne (obcas jsem neco na tohle tema cetl v mailinglistech)

Jeste hur je na tom sharescsi, nebo sharesmb - to neni vubec a dost
mozna nikdy nebude.

> Prijde mi, ze ta portace ma jeste pomerne dlouhy kus cesty pred sebou. Ale to je jen muj pocit...

Zalezi na tom, na co to clovek potrebuje pouzit. To, co se ZFS delam ja,
tam nastesti uz funguje bez problemu. Az teda na "drobnost", ktera se
jmenuje "hot spares" (opet neco, co neni funkcni vubec)

Problem takovych veci je v tom, ze na FreeBSD se to cele komplikuje tim,
ze je tu vedle toho jeste cely samostatny system prace s disky /
filesystemy, ktery je uplne jiny, nez na Solarisu. Takze GEOM to znacne
komplikuje a vedle toho jeste dva mechanismy na VFS cache atd.

Takze pokud nekdo potrebuje to, co jde se ZFS na Solarisu, je urcite
lepsi pouzit Solaris (jeho forky).

Jestli ale nekdo potrebuje pouzit FreeBSD a k tomu muze vyuzit i nektere
vyhody, ktere ZFS prinasi, pak to neni vubec spatna kombinace.

Mirek