ZFS padající server

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Nov 11 15:03:33 CET 2012

Vladimír Drgoňa wrote:
[...]

> Áno, to je pravda, ale vychádzam zo svojich skúseností. V staršom
> notebooku (Intel DualCore+3 GB RAM /viac sa nedá/, gentoo amd64+zfs+KDE)
> mám trošku lepšiu SD kartu v expresscard slote, notebook je po
> niekoľkých dňoch od rebootu oveľa svižnejší ako po reštarte. Keď si
> skontrolujem štatistiky, väčšinu malých súborov (/etc/*, /usr/portage/*,
> /usr/src/*, rovnako aj zdrojáky v Jave) čítam okamžite z l2arc. Notebook
> iba uspávam a reštartujem iba pri novom kerneli. V ňom mám
> vfs.zfs.arc_max=1,5GB.

To zrychleni pri cteni malych souboru nijak nezpochybnuju, ale ve tvem
pripade tim neresis nedostatek RAM, zpusobujici pad systemu. Kdyz je to
na notebooku, ktery je pres noc vypnuty, tak predpokladam, ze se ti tam
nikdy nespusti ty security periodic scripty, ktere u Milana zpusobi pad
systemu.
Takze v Milanove pripadu si myslim, ze by to melo spis negativni dopad,
jelikoz uz tak malo RAM by bylo jeste zmenseno o to, co potrebuje L2ARC,
do ktere by se stejne neveslo vsechno to, co by se snazily nacitat ty
periodic scripty, takze by opet doslo k padu systemu pro nedostatek RAM.
Ale treba se pletu, metadata by se tam vesla a system by to ustal -
tohle je asi spis pripad od pripadu, tak jestli to Milan zkusi, doufam,
ze se podeli o vysledky :)

Mirek