ZFS padající server

Vladimír Drgoňa vlado at drgona.eu
Sun Nov 11 13:59:40 CET 2012

Dňa 11.11.2012 13:13, Miroslav Lachman wrote / napísal(a):

> S tou L2ARC bych tu byl opatrnejsi. V situaci, kdy ma stroj uz takhle
> nedostatek RAM, si s L2ARC moc nepomuze, spis naopak. Protoze kazdy
> zaznam v L2ARC potrebuje malou cast v RAM a pro 16GB L2ARC to muze byt
> az 400MB RAM, ktere tu tak nejak nejsou k dispozici.
>
> Strucne vysvetleni:
> http://www.mail-archive.com/zfs-discuss@opensolaris.org/msg34674.html
>
> Detailni popis:
> http://mail.opensolaris.org/pipermail/zfs-discuss/2011-May/048185.html
>
> Mirek
Áno, to je pravda, ale vychádzam zo svojich skúseností. V staršom
notebooku (Intel DualCore+3 GB RAM /viac sa nedá/, gentoo amd64+zfs+KDE)
mám trošku lepšiu SD kartu v expresscard slote, notebook je po
niekoľkých dňoch od rebootu oveľa svižnejší ako po reštarte. Keď si
skontrolujem štatistiky, väčšinu malých súborov (/etc/*, /usr/portage/*,
/usr/src/*, rovnako aj zdrojáky v Jave) čítam okamžite z l2arc. Notebook
iba uspávam a reštartujem iba pri novom kerneli. V ňom mám
vfs.zfs.arc_max=1,5GB.

Vlado.