FreeBSD 8.3-RELEASE panic hned pri bootu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Aug 27 23:05:51 CEST 2012

Dan Lukes wrote:
> On 08/27/12 21:57, Miroslav Lachman:
>
> Kamera, zaznam, pak najit snimek na kterem pujde duvod precist. Nedelam
> si legraci, nedavno jsem takhle lovil obsah blue-screen an Woknech.

I to jsem samozrejme zkousel (natacet fotakem), jenze to bych musel mit
nejakou vysokosnimkovou kameru. Tady mam akorat snimek pred panicem, pak
jeden, kde se prekryvaji dve zmeny obrazovky pres sebe a pak az ten
vysledny panic, na kterem se to zastavi a je to identicke s tim, co jsem
prepsal do prvniho mailu.

[...]

> No, uz jsem se potkal s tim, ze byl filesystem poskozen zpusobem, ktery
> fsck nerozpoznal, ale mount na tom zhavaroval a vzal s sebou celej
> kernel. A ten stack-trace rika, ze k abendu doslo v prubehu mountovani
> root-fs.

Vidis, tohle je dobra poznamka, zkusim na to pustit fsck, pripadne
preformatovat.

> A problem nemusi vyresit ani nove naformatovani. Obetuj dnesni noc,
> bootni to z CD nebo flash a oba disky kompletne snuluj (dd bs=1m
> if=/dev/zero of=/dev/... conv=sync,noerror) a pak to zkus jeste jednou.
>
> Nemusi to pomoct, ale je to relativne lacinej pokus.

Disky byly pred tou instalaci uplne prazdne, nove, nepouzite... no
chapu, ze by to vynulovani mohlo necemu pomoct, ale v noci to vazne
neudelam - mam to v pokoji a u toho kravalu bych asi neusnul ;O) Zkusim
to kdyztak zitra pres den, kdyz nebude jina moznost.

Zatim diky za tipy

Mirek