FreeBSD 8.3-RELEASE panic hned pri bootu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 27 22:38:21 CEST 2012

On 08/27/12 21:57, Miroslav Lachman:
> Na novy server jsem ted nainstaloval 8.3-RELEASE amd64 GENERIC s
> pouzitim gmirroru nad dvema SATA disky Seagate Constellation ES 1TB a
> problem je, ze v zaverecne fazi bootu, kdy ma dojit k "root mount" jen
> rychle problikne panic a server se okamzite restartuje.

Kamera, zaznam, pak najit snimek na kterem pujde duvod precist. Nedelam
si legraci, nedavno jsem takhle lovil obsah blue-screen an Woknech.

> Pro me je to trosku nepochopitelne v tom, ze kdyz tam mam 8.3-RELEASE
> amd64 GENERIC nainstalovany na USB flashdisku - tedy identickou verzi
> systemu, tak vsechno bezi normalne.
> System normalne nabootuje, da se s nim pracovat, muzu si primountovat
> filesystemy z toho gmirroru, prochazet je, cist, zapisovat... cokoliv.
> Ale kdyz nabootuju rovnou z toho gmirroru, tak to hodi panic driv, nez
> dojde k root mountu.

Ty dva pripady se lisi tim na jakem hardwaru je "root". A pak taky v
tom, ze to skutecn eje jiny root. Coz nerikam, ze vede k nejakemu
okamzitemu "heureka, problem je v X".

> Kdyz v boot menu vyberu bez ACPI, nebo Safe Mode, tak se cely boot
> proces zasekne mnohem driv (tzn. zase jeste jiny problem, ktery s timhle
> patrne nesouvisi).

Bez ACPI uz dnes rada systemu nastartovat nedokaze. Co je safe-mode
priznam se nevim.

> #6 0xffffffff806997ba at bufobj_invalbuf+0x2ca
> #7 0xffffffff80696093 at vfs_mountroot_try+0x3c3
> #8 0xffffffff80696931 at vfs_mountroot+0x3d1

No, uz jsem se potkal s tim, ze byl filesystem poskozen zpusobem, ktery
fsck nerozpoznal, ale mount na tom zhavaroval a vzal s sebou celej
kernel. A ten stack-trace rika, ze k abendu doslo v prubehu mountovani
root-fs.

A problem nemusi vyresit ani nove naformatovani. Obetuj dnesni noc,
bootni to z CD nebo flash a oba disky kompletne snuluj (dd bs=1m
if=/dev/zero of=/dev/... conv=sync,noerror) a pak to zkus jeste jednou.

Nemusi to pomoct, ale je to relativne lacinej pokus.