FreeBSD 8.3-RELEASE panic hned pri bootu - VYRESENO

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Aug 28 01:16:00 CEST 2012

Miroslav Lachman wrote:
> [...]

V podstate to bylo tak, jak jsem trosku tusil - chyba mezi klavesnici a
zidli.
Problem byl s gmirrorem a glabelem, presneji v tom, ze jsem v jednom
okamziku mel nabootovany system z toho USB flashdisku, vytvoreny
gmirror, rozdeleny gmirror na oddily, naformatovano... pak jsem z
nejakeho duvodu rebootoval, ale bez modulu geom_mirror a disky jsem
primountoval podle labelu. Coz zafungovalo normalne a to je ta nepekna
vec, kterou GEOM a potazmo gmirror konkretne dela - kdyz neni natazeny
modul geom_mirror, tak labely, ktere maji byt na tom gmirroru se
publikuji primo z /dev/ad4 a /dev/ad6 - prvni vyhrava.

Takze jsem dalsi upravy zapsal jen na ad4 a kdyz jsem pak rebootoval,
aby to nabehlo z gmirroru, tak dojde okamzite k panicu, protoze gmirror
ma najednou ad4 a ad6 s uplne jinymi daty.

Tzn. moje blbost je, ze jsem nenatahnul geom_mirror a navic mountoval
oddily pomoci labelu a ne jako /dev/mirror/gm0s1a atd.

Dlouho "znamy" problem GEOMu je to, ze ma svym zpusobem nepredvidatelne
chovani v takovychto situacich a label, ktery ma byt 'jen na mirroru' je
pristupny i na obou samostatnych discich a pak je jeste pri dalsim bootu
klidne zkusi dat do mirroru a zpanikari.

Stacilo nabootovat z USB flashdisku, vyradit ad6 z mirroru (gmirror
clear -v /dev/ad6) a po rebootu system normalne nabehne z gmirroru nad
diskem ad4.

... takze zitra tu instalaci udelam projistotu celou znova.

Mirek