/etc/make.conf

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 27 15:48:11 CEST 2012

On 08/27/12 14:32, Baculak Pavel:
> Da se nastavit stejne jako je tomu u Gento v /etc/make.conf promenné pro defaultni kompilace?

Jestlim stejne jako v Gentoo nemam poneti, ale ano, na FreeBSD lze
parametry pro kompilaci systemu a take portu vkladat do /etc/make.conf

Jen si musis uvedomit, ze az na vyjimky uvedene v dokumentaci neexistuje
zadne "standardni chapani" vyznamu toho-ktereho prepinace. Jinymi slovy
- az budes chtit dosahnout neceho konkretniho, a budes vedet, ze pro
dosazeni toho neceho si onen konkretni program preje abys jej oprelozik
s parametrem XYZ=abcd pak to XYZ=abcd bude mozne zapsat prave to
/etc/make.conf

> napr. pridanim ldap a system a vsechny nasledne kompilovane balicky se automaticky kompiluji s podporou LDAP ci MYSQL a pote se daji prekompilovat jen potrebne balicky

Opravdu netusim kdo na Gentoo vyrabi "Makefile" pro balicky ani podle
jakych pravidel.

Na obou systemech ale plati, ze tam, kde je rozdil mezi kompilaci
balicku s LDAP a jeho kompilaci bez LDAP option WITH_LDAP=yes, pak
nastavenim WITH_LDAP=yes v make.conf a prekompilovanim pozadovaneho
balicku dosahnes ocekavane zmeny.

Pokud u nejakeho balicky bude (de)aktivace podpory LDAP vyzadovat jinou
promennou, pak na nej to samozrejme nezabere. To je nepochybne na Gentoo
stejne, ale je mozne, ze (na rozdil od FreeBSD) Gentoo garantuje, ze k
takove situaci u zadneho balicku nedojde - to opravdu netusim.

> Moje zkusenost z FreeBSD je, ze musim napriklad pri instalaci php (kdyz uz mam nainstalovany apache) rucne prekompilovat apache a jeste premyslet nad tim, ktere vsechny baliky potrebuji preinstalovat, da se to silene resit pres balik portupgrade, ale ....

Nanestesti, z takovehleho popisu neni zrejme jakym postupem se
rozhodujes, ktery balicky se domnivas, ze potrebujes prekompilovat.

Balicky, ktere byly dosud kompilovane bez LDAP a chces je s podporou
LDAP prekompilovat musis - tim se bezpecne Gentoo od FreeBSD nelisi.
Balicky, ktere jsou vuci LDAP invariantni prekompilovavat nemusis - ani
na jednou z obou systemu.

Jak poznas jeden typ balicku od druheho je na obou systemech taky dost
podobne - proste je to napsane v jejich dokumentaci, jestli maji co do
cineni s LDAP a jak se to s nim preklada.

Takze nevidim rozdil a tak mam problem odhalit o jakem problemu je rec.

Zatim se mi zda, ze resis problem, ktery neexistuje - ledaze jsem
nepochopil spravne popis.