trochu OT: Blacklisty WAS: Re: upozorneni na haprujici blacklist mailu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Aug 12 22:48:37 CEST 2012

On 08/12/12 21:50, Josef Hrabec:

> Osobne mi pripada nejrozumejsi zadnou postu na zaklade backlistu
> neblokovat. A blacklisty vyuzivat pouze na tagovani posty jako spam.

Kdyz uz se dopisy uzivateli stejne dorucuji, pak je nejvhodnejsi, aby se
SPAMy resily lokalne - kazdy uzivatel necht' se rozhodne co uz povazuje
za SPAM, zda to chce jen otagovat, nebo dorucit.

Spravce site bude blokovat centralne predevsim to, co muze narusit
provoz site nebo koncovych pocitacu - no a to pochopitelne bude chtit
blokovat, a ne jen tagovat.

Neexistuje zadna vseobecne uznavana definice SPAMu. Uz jen z tohohle
duvodu nemuzou blacklisty nabizet zadne "snadne reseni" problemu "SPAM".
A vetsina se o to nakonec ani nesnazi, jen nabizeji informace, na
zaklade kterych necht' si prijemce nebo spravce udela nejaky zaver sam.

Ano, tam kde majitel firmy direktivne urci co je SPAM a neni to otazka
diskuse s desitkou zamestnancu (kazdy s jinym nazorem) to samozrejem je
jednodussi, tam je centraoni reseni s dobrymi vysledky mozne (protoze
majitelem direktivne urcene reseni je dobre implicitne) ...

Ale specielne u SPAMu plati, ze nazoru an to "co s tim" je vic nez lidi,
kteri nejaky nazor maji.