trochu OT: Blacklisty WAS: Re: upozorneni na haprujici blacklist mailu

Juraj Lutter freebsd-users-l at wilbury.sk
Mon Aug 13 00:03:50 CEST 2012

On 08/12/2012 10:48 PM, Dan Lukes wrote:
> [...]
> duvodu nemuzou blacklisty nabizet zadne "snadne reseni" problemu
> "SPAM". A vetsina se o to nakonec ani nesnazi, jen nabizeji informace,
> na zaklade kterych necht' si prijemce nebo spravce udela nejaky zaver
> sam.
>
> Ano, tam kde majitel firmy direktivne urci co je SPAM a neni to otazka
> diskuse s desitkou zamestnancu (kazdy s jinym nazorem) to samozrejem
> je jednodussi, tam je centraoni reseni s dobrymi vysledky mozne
> (protoze majitelem direktivne urcene reseni je dobre implicitne) ...
>
> Ale specielne u SPAMu plati, ze nazoru an to "co s tim" je vic nez

Nie, takto to ale v praxi medzi beznymi usermi nefunguje. Funguje to
tak, ze bezny user nechce byt obtazovany roznymi nevyziadanymi ponukami
na zvacsenie penisu, pripadne roznymi obsielkami o vyhre $5000000000000
v Nigerii.

Cize, suma sumarum, moje pozorovanie:

- DNS Blacklisty: cbl.abuseat.org a dnsbl.httpbl.org
- GREYLISTING
- bezny SpamAssassin s relativne default configom

zachyti v podstate vsetok spam, odmazavanie/oznacovanie by som nechal na
politike daneho sajtu.

Mne takto klesol pocet spamov v mailboxe z niekolkych desiatok az
stoviek denne na 1-2 kusy denne.

j.

--
Juraj Lutter