Nejasnosti okolo ifconfig

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sun Jul 8 00:09:07 CEST 2012

> To jste chlapi o dost odvaznejsi nes mi pripada rozumny. Ja od toho
> videl zdrojaky a ty me dovedly k presvedceni, ze nebudu zkouset nic
> jineho, nez doporucovane poradi. To je takhle:

> [address [dest_address]] [parameters]

Tak tohle neni ani tak odvaha, to vzniklo jeste v dobe, kdy jsem jel na openbsd a tohle byl nejaky vykuchany hotovy script, ktery chodil, ja si ho jen upravil k obrazu svemu. Pak jsem presel na Free, fungovalo to, tak jsem do toho nesahal. Na problem jsem narazil az ted, kdy jsem vzal do ruky manual a chtel to udelat poradne a nefungovalo to. Aktualne to vypada na problem s pocasim, vystrachal jsem na zaloze ten uplne puvodni script, ktery mi delal bordel a ten aktualne take funguje. Nicmene mam to potvrzene, v te dobe nesel. Jeste si s tim pohraju, snad se mi podari docilit, aby to neslo. :-)

> Jasne, ze to muzes zkusit napsat i jinak, ale pak je otazka, co se
> stane. Muze to taky po nalezeni vyhodnotit tak, ze (nepovinou) adresu,
> ktera ma byt pred nim jsi vynechal a pouzije nejakou defaultni ...

Ano, v podstate tak se to chovalo, kazdopadne ja mel v logu sekvenci prikazu, ktera se spustila a tam ip adresa byla, alias tam navic nebyl a na konci bylo delete.

> Ja bych to neridkoval - i kdyz to bdue fungovat ted, kdo vi, jak to
> bude
> v pristi verzi. ifconfig je dost komplikovanej moloch a ke zmene
> chovani
> v tomhle ohledu muze dojit i nechtene, pri pridavani/predelavani neceho
> jinyho.

Presne, proto jsem to chtel udelat tak, jak je psano v manualu.

Budu jeste laborovat, pokud budu mit v ruce neco, co budu moci poslat, poslu.

Radek