Nejasnosti okolo ifconfig

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jul 7 23:38:07 CEST 2012

On 07/07/12 23:26, Milan Cizek:
> Ahoj,

> me to tedy vzdycky fungovalo s aliasem na zacatku

To jste chlapi o dost odvaznejsi nes mi pripada rozumny. Ja od toho
videl zdrojaky a ty me dovedly k presvedceni, ze nebudu zkouset nic
jineho, nez doporucovane poradi. To je takhle:

> ifconfig [-L] [-k] [-m] [-n] interface [create] [address_family] [address [dest_address]] [parameters]

Jasne, ze to muzes zkusit napsat i jinak, ale pak je otazka, co se
stane. Muze to taky po nalezeni vyhodnotit tak, ze (nepovinou) adresu,
ktera ma byt pred nim jsi vynechal a pouzije nejakou defaultni ...

Ja bych to neridkoval - i kdyz to bdue fungovat ted, kdo vi, jak to bude
v pristi verzi. ifconfig je dost komplikovanej moloch a ke zmene chovani
v tomhle ohledu muze dojit i nechtene, pri pridavani/predelavani neceho
jinyho.

-alias, delete a remove jsou synonyma.