Dotaz na raidz2-0

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Tue Apr 17 13:02:52 CEST 2012

Ahoj,

tak jsem vyzebral pristup na server znameho, ktery ma neco podobneho, ma fbsd 8.2

> Pokud se nepletu, tak se to tam objevilo az od nejake vyssi verze
> FreeBSD. Na 7.x to nemam, na 8.x ano.
> Pokud se nepletu, tak je to cislovani tech vdev, protoze tvuj 'storage'
> se muze skladat z vice vdev (vdev je v tomto pripade raidz2).

U nej to vypada takto:

zpool status
  pool: tank
 state: ONLINE
 scrub: none requested
config:

        NAME           STATE     READ WRITE CKSUM
        tank           ONLINE       0     0     0
          raidz2       ONLINE       0     0     0
            gpt/disk0  ONLINE       0     0     0
            gpt/disk1  ONLINE       0     0     0
            gpt/disk2  ONLINE       0     0     0
            gpt/disk3  ONLINE       0     0     0
            gpt/disk6  ONLINE       0     0     0
            gpt/disk8  ONLINE       0     0     0

errors: No known data errors

Nemuze byt rozdil v tom, ze tam mam ten posledni disk ada0s2 o chlup mensi? Ale co by to presne znamenalo, to fakt nevim, jak zjistit. Napada me, ze ty stejne velke disky by byly raidz2 a ten posledni by byl jako stripe. Jen je mi divny, ze to pri zakladani ani nepiplo neco o tom, ze by se neco takoveho melo stat.

Radek