Dotaz na raidz2-0

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Apr 17 12:30:45 CEST 2012

Radek Krejča wrote:

> [...]
>   scan: none requested
> config:
>
>          NAME        STATE     READ WRITE CKSUM
>          storage     ONLINE       0     0     0
>            raidz2-0  ONLINE       0     0     0
>              ada4    ONLINE       0     0     0
>              ada3    ONLINE       0     0     0
>              ada2    ONLINE       0     0     0
>              ada1    ONLINE       0     0     0
>              ada0s2  ONLINE       0     0     0
>
> errors: No known data errors
>
> Bohuzel nemam sanci na to kouknout jinde, ale dirve tam dle meho bylo raidz2 a nic, ted je tam jeste ta pomlcka a nula. Hledam zatim neuspesne, co to vlastne znamena.

Pokud se nepletu, tak se to tam objevilo az od nejake vyssi verze
FreeBSD. Na 7.x to nemam, na 8.x ano.
Pokud se nepletu, tak je to cislovani tech vdev, protoze tvuj 'storage'
se muze skladat z vice vdev (vdev je v tomto pripade raidz2).

Proste ted tam mas 5 disku v raidz2-0 a az ti dojde misto, pridas
dalsich 5 disku jako raidz2-1. Nebo tam pridas jen dva disky v mirroru a
pak tam budes mit raidz2-0 a mirror-0.

 > Nekdo ma jen raidz,

'jenom raidz' ma ten, kdo ma starsi verzi systemu (takze se mu
nevypisuje ten sufix s pomlckou a cislem) a hlavne ten, kdo pro create
pouzil raidz a ne raidz2. Mezi raidz a raidz2 je rozdil v parite a
potrebnem minimalnim poctu disku.

Mirek