Dotaz na raidz2-0

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Apr 17 13:44:19 CEST 2012

Radek Krejča wrote:
> Ahoj,
>
> tak jsem vyzebral pristup na server znameho, ktery ma neco podobneho, ma fbsd 8.2

[...]

> Nemuze byt rozdil v tom, ze tam mam ten posledni disk ada0s2 o chlup mensi? Ale co by to presne znamenalo, to fakt nevim, jak zjistit. Napada me, ze ty stejne velke disky by byly raidz2 a ten posledni by byl jako stripe. Jen je mi divny, ze to pri zakladani ani nepiplo neco o tom, ze by se neco takoveho melo stat.

Pokud jsi to zakladal uz primo s tim mensim diskem, tak podle me ZFS
raidz2 vytvori s takovou velikosti, aby to odpovidalo velikosti toho
nejmensiho z dostupnych disku.

Abych byl presnejsi - nevim, kdy k te zmene doslo, mozna to souvisi az
se ZFS v28, ktere nebylo ve FreeBSD 8.2-RELEASE. V mem pripade mam totiz
bud 7.x-RELEASE, nebo pozdejsi 8-STABLE se ZFS v28 a tam mam tohle:

         NAME          STATE     READ WRITE CKSUM
         sys           ONLINE       0     0     0
           mirror-0    ONLINE       0     0     0
             gpt/sys0  ONLINE       0     0     0
             gpt/sys1  ONLINE       0     0     0
             gpt/sys2  ONLINE       0     0     0
             gpt/sys3  ONLINE       0     0     0

Nebo tohle

         NAME           STATE     READ WRITE CKSUM
         tank           ONLINE       0     0     0
           raidz1-0     ONLINE       0     0     0
             gpt/tank0  ONLINE       0     0     0
             gpt/tank1  ONLINE       0     0     0
             gpt/tank2  ONLINE       0     0     0
             gpt/tank3  ONLINE       0     0     0

Nebo tohle

         NAME        STATE     READ WRITE CKSUM
         tank        ONLINE       0     0     0
           mirror-0  ONLINE       0     0     0
             ad4s2   ONLINE       0     0     0
             ad6s2   ONLINE       0     0     0

Pred upgradem na 8-STABLE se ZFS v28 to vypadalo takhle (dohledal jsem
to ted ve starych daily reportech)

	NAME        STATE     READ WRITE CKSUM
	tank        ONLINE       0     0     0
	  mirror    ONLINE       0     0     0