Na co ta 'rychlost', uponahlanost...

Miroslav Prymek m.prymek at gmail.com
Sun Mar 4 23:18:15 CET 2012

04.03.12 13:43 Dan Lukes napsal(a):
> [...]
> se vztahuji k chybe, ty z toho vytaha, ostatni, ktere se vztahuji k
> "je to nova verze" zignoruje, z toho co vytahal udela patch a ten
> aplikuje na starou verzi ?
>
> To ale neny zadna legrace, nebo neco, co by se dokonce dalo
> zautomatizovat. Na tohle potrebujes ku*va dobryho programatora,
> protoze on musi pochopit vazby v tom projektu. Kdyz to nezvladne
> vytahat spravne, spacha vetsi problem nez opravoval, nebo bude
> vysledek primo nefunkcni. A u rady projektu se ani nedozvis, ze nova
> verze byla vydana kvuli nejake chybe, takze ti nakonec ta "sada

Vsak ja si nemyslim, ze to je neco jednoduchyho. Jenom je mi lito,
ze co dokaze RedHat pro Linux, to pro FBSD nedokaze nikdo.

A mimochodem, jestli si to treba kazdy desaty spravce resi pomoci vlastni
repository, je otazka, jestli by ta celkova vynalozena energie nestacila na ten
redhati zpusob, pokud by to byl otevreny komunitni projekt s hodne dobre vymyslenymi
pravidly... (tj. tak aby se to dalo zvladnout a zaroven to melo efekt)
...popripade by mozna mohla pomoct i trocha vychcanosti - treba ty bugfixy
prebirat od nekoho, kdo uz je dela, jako treba prave ten RH. To by nemusel
byt zas takovy problem, kdyby se porty zamrazily na presne takovych verzich, jaky ma RH.

> Chces mi tvrdit, ze tohle nektera z tech placenych distribuci
> opravdu dela pro par tisic externich programu ?
>
> Abych pravdu rekl, tomu s emi veri nechce. Nerikam, ze nenabizeji

Mne to prijde taky celkem neuveritelny, ale je to AFAIK presne takhle - pokud by zvyseni
verze softu zpusobilo zmenu ABI, tak se z toho proste musi vytahat jenom konkretni
opravy konkretnich bezpecnostnich chyb, ktere jsou v advisories. Viz
https://access.redhat.com/security/updates/backporting/
a https://access.redhat.com/support/policy/updates/errata/
(neni nutny skutecny zamrazeni a nemennost verzi. To, o co jde, je aby se nemenilo
ABI a aby se pokud mozno prilis nemenily features, formaty konfiguraku apod.
- proste aby se minimalizovala nutnost "nestandardnich" zasahu popsanych v UPDATING
a system se jakztakz choval porad "stejne")

Jakou ma RH presne politiku ohledne povysovani verzi, ktere ABI nemeni, to nevim.

Mirek