Na co ta 'rychlost', uponahlanost...

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Mar 4 13:43:56 CET 2012

On 03/04/12 12:35, Miroslav Prymek:
> Kdyby existoval nejaky projekt, ktery by vybral podmnozinu nejpouzivanejsich
> portu, ty jednou za cas zmrazil a potom do nich po presne danou dobu backportoval
> bugfixy, to by byla bomba...

No, a kolik myslis, ze takovejch "nejpouzivanejsich" portu ja ?

Obcas tady zminuju, ze si spravuju sve vlastni centralni repository
(respektive vic, protoze pro kazdou verzi, kterou nekde mam tedy ted
ctyri: 7.3/32,8.2/32i64,9.0/64)

A na kazde z nich mam taky prelozenou a udrzovanou "sadu
nejpouzivanejsich portu". A to pro zadnou obecnou verejnost - jen to, co
pouzivam ja a kolegove.

Tak jsem to tedy spocital - na 8.2/64 je v teto chvili 875 portu, ktere
si nejakym zpusobem udrzuju.

Tak malo jich je proto, ze se hodne snazim, aby se tam nedostalo nic, co
tam byt nutne nemusi.

Pripustme, ze se ti podari nejakou sadu vybrat a ze mas i lidi, kteri se
o to jsou ochotni se starat.

Jak si to predstavujes v praxi ?

Cela rada projektu na pripadny problem v kodu reaguje vydanim nove verze
(nikoliv diferencniho bugfixu). Ta navic casto obsahuje oproti verzi
predchozi nejen ten jeden rozil, ale proste je to nova verze - takze
obsahuje i dalsi zmeny.

Takze kdyz mluvis o "backportaci bugfixu" predstavujes si, ze nekdo
vezme ty dva zdrojaky, porovna je, zjisti rozdily, zanalyzuje, ktere se
vztahuji k chybe, ty z toho vytaha, ostatni, ktere se vztahuji k "je to
nova verze" zignoruje, z toho co vytahal udela patch a ten aplikuje na
starou verzi ?

To ale neny zadna legrace, nebo neco, co by se dokonce dalo
zautomatizovat. Na tohle potrebujes ku*va dobryho programatora, protoze
on musi pochopit vazby v tom projektu. Kdyz to nezvladne vytahat
spravne, spacha vetsi problem nez opravoval, nebo bude vysledek primo
nefunkcni. A u rady projektu se ani nedozvis, ze nova verze byla vydana
kvuli nejake chybe, takze ti nakonec ta "sada vytahanych zmen" muze
vyjit prazdna.

Chces mi tvrdit, ze tohle nektera z tech placenych distribuci opravdu
dela pro par tisic externich programu ?

Abych pravdu rekl, tomu s emi veri nechce. Nerikam, ze nenabizeji
nejakou sadu externich utilit - to ma FreeBSD ve forme packages nakonec
take. Ale neverim, ze je maji v te podobe, o ktere mluvis - ze je vzdy k
nejake dobe "zmrazi" a pak nemeni verze, jen z novych verzi bacportuji
opravy chyb. A to patrne hned pro nekolik takovych "zmrazenych
checkpointu", protoze s jednim bysis nevystacil (ledaze je ta "presne
definovana doba" hodne kratka).