9.0 problem s gmirrorem [Re: Na co ta 'rychlost', uponahlanost...]

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Mar 1 21:55:11 CET 2012

Vilem Kebrt wrote:
> Jediny co resim, ze po "nasilnym" restartu (obcas padne elektrika na
> hostingu na dobu delsi nez udrzi ups...uz resim novou), se mi potvora
> nechce nabootovat, pravidelne tam jsou chyby na ufs, konkretne na volumu
> kde jsou database. Jelikoz ale volumy jsou pres gmirror tak je nemuzu
> proste v fstabu dat jako noauto, protoze mi je pak gmirror nehodi do
> /dev/mirror.

Tohle je nejaky divny. Muzes presne popsat konfiguraci? (jestli mas
gmirror nad celymi disky, nebo mas disky rozdelene na partitions a nad
tema partitions udelane gmirrory)
Idealne treba poslat `gmirror list` a treba i `mount` nebo `df -h`

Jelikoz gmirror nijak nepracuje s filesystemem, tak zadna option ve
fstab by nemela mit vliv na jeho chovani a vzdy bys mel videt gmirrorem
vytvorena zarizeni v /dev/mirror/.
Pokud tomu tak neni, bude problem treba v nenacteni modulu skrz
loader.conf, nebo tak neco.

A jeste se zeptam - pouzivas na tom oddilu SoftUpdates? Pripadne
SoftUpdates Journaling?

Mirek