Na co ta 'rychlost', uponahlanost...

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Mar 1 15:18:50 CET 2012

Dan Lukes wrote:
> On 03/01/12 12:39, Miroslav Lachman:
>
> No, prinejmensim bych uvital delsi podporu 'security' teamu. Necht' mi
> do starsich verzi neportuju nove feature, ale delsi backportaci oprav
> bezpecnostnich chyb by se hodila.

To mas rozhodne pravdu a cely ten system Normal / Extended supportu (kdy
treba X.1 ma delsi podporu, nez X.2) je pro nezasvecene naprosto
nelogicky a nepochopitelny.
FreeBSD by mohlo byt takovyma "obstrukcema" a nedodrzovanim planovanych
datumu mozna zapsany do nejake knihy rekordu :)

Nicmene v minulosti uz nekolikrat doslo k prodlouzeni supportu pro
nejakou vetev prave z duvodu posunuti release date dalsi verze a patrne
k tomu doslo i ted u 8.2, protoze podle http://security.freebsd.org/ ma
stejny EOL jako 8.1.

Navic uz se pripravuje 8.3 (planovane vydani v breznu, takze kdyz to
bude v dubnu az kvetnu, bude to "podle meho ocekavani".

> Ale rozhodne to ukazuje, ze FreeBSD neni (nejmene v teto chvili) system,
> ktery by mohl snadno, bezpecne a spolehlive provozovat spravce, ktery
> neni alespon trochu programator. I kdyz - downgrade na 7.4 zas tak
> problematicky neni a ta 9.0 se nakonec s trochou neklidneho nocniho
> spani zkousnout nakonec taky da ...
>
> Takze spravce musi byt bud' ultrakonzervativni (pak dosud neupgradoval z
> 7.4 nebo 7.3), adrenalinista (pak ma 9.0-R) nebo programator (ten si asi
> necha 8.1 respektive 8.2 a pocka na 9.1).

Ja to mam tak nejak mezi. Napriklad 6.x jsem dal do produkce jeste v
dobe BETA / RC, protoze vsechno co jsem od toho tehdy potreboval mi v me
situaci fungovalo dobre a stabilne. Rada 5.x byla tehdy dost mizerna a
4.x uz nemelo smysl instalovat.

Posledni 3 mesice postupne upgraduju ze 7.[34] na 8.2. 8.0 jsem uplne
preskocil. A nekde mam v produkci 8-STABLE kvuli vylepsenim v ZFS atd.
Az vyjde 8.3, tak to zase postupne upgradnu na 8.3 a predpokladam, ze
tim uz mi nikde nezustane zadna 7.x a vsechno sjednotim na 8.3.

Na 9.0 jsem zatim vubec nemel cas ani na testy.

> Takze neco rozhodne spatne je. Podpora zadne major verze by podle me
> nemela skoncit driv nez dva mesice pote, co se objevi (major+1).1 Ten
> seznam z predchoziho odstavce totiz moc dobre nevypada.

No vsak ona ted vyjde 8.3 s minimalne rocnim supportem, takze do te doby
jiste vyjde i 9.1 ;) A pokud by ta 8.3 byla posledni 8.x, tak bude mit
dokonce Extended support na 2 roky.

Mirek