Na co ta 'rychlost', uponahlanost...

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Mar 1 14:11:24 CET 2012

On 03/01/12 12:39, Miroslav Lachman:
> jednotlivych releasu by mela byt jeste delsi

No, prinejmensim bych uvital delsi podporu 'security' teamu. Necht' mi
do starsich verzi neportuju nove feature, ale delsi backportaci oprav
bezpecnostnich chyb by se hodila.

Ted jsem napriklad v takove trapne pasti, kdy podpora pro 8.2-RELEASE
skoncila vcera, podpora pro 8.1-RELEASE skonci v lete - a vubec neni
jiste, ze v te dobe uz bude k dispozici 9.1-R

K dnesnimu dni je rozumne na nove stroje instalovat jen 9.0-R a 7.4-R
A instalovat "do produkce" X.0 mi pripada fakt nevhodny. Jenze
instalovat dneska 7.4-R zni taky trochu divne.

Ja si samozrejme problem vyresim - me staci, kdyz budu sledovat security
patche pro 8.1 (a po 1.8 pro 9.0 a 7.4) a do 8.2 si je naportuju sam.

Ale rozhodne to ukazuje, ze FreeBSD neni (nejmene v teto chvili) system,
ktery by mohl snadno, bezpecne a spolehlive provozovat spravce, ktery
neni alespon trochu programator. I kdyz - downgrade na 7.4 zas tak
problematicky neni a ta 9.0 se nakonec s trochou neklidneho nocniho
spani zkousnout nakonec taky da ...

Takze spravce musi byt bud' ultrakonzervativni (pak dosud neupgradoval z
7.4 nebo 7.3), adrenalinista (pak ma 9.0-R) nebo programator (ten si asi
necha 8.1 respektive 8.2 a pocka na 9.1).

Takze neco rozhodne spatne je. Podpora zadne major verze by podle me
nemela skoncit driv nez dva mesice pote, co se objevi (major+1).1 Ten
seznam z predchoziho odstavce totiz moc dobre nevypada.

Dan

P.S. Ale stejne na Windows Server nejspis neprejdu ;-)