Na co ta 'rychlost', uponahlanost...

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Wed Feb 29 17:59:12 CET 2012

Zdar vospolok,

	prepacte mi tak trochu za OT... a mozno ani nie.

	Nejaky ten rok zijem aj v prostredi FreeBSD, ale posledne roky, co
roky, posledne mesiace sledujem, uponahlanost, hektickost aj v tomto
prostredi. Kazdu chvilu nova a novsia verzia a je jedno ci sa jedna o OS
alebo aplikacie. A to uz nehovorim o neocakavanych prekvapeniach, pri
ktorych si ide clovek oci vyočiť.

	Par skusenosti:

    - apache 1.3.x - z principu som nechcel ist na vyssiu verziu, vsetko
slapalo, ale v portoch prisiel koniec...

    - proftpd/ftpd - /usr/ports/UPDATING 20111229... chroot (previedol
som vsetky kroky, nepomohlo, tak som to vsetko precistil a zapgrejdoval
system a aj tak som mal problemy s chroot-om... pockal som si na novsiu
verziu proftpd a...

    - ...a kompilacia s vybranymi options zbehne bez problemov, ale ked
som si dal vylistovat ake moduly mam skompilovane do proftpd, tak som
neveril vlastnym ociam. Napriek tomu, ze som si vybral modul X, Y... tak
tie moduly v proftpd nie su

    - alebo dnes postfix pri verzii 2.9.x VDA support is unavailable

	Vzdy som si so vsetkym poradil, o to nejde, ale pytam sa: Kam to do
p*dele vsetko speje? Kde sa vsetci ponahlaju? Furt vyssia a vyssia
verzia, zaplata zaplaty. Kua, niekedy som fakt nasr*ny. Prepacte mi za
tie expresivne vyrazy.

	Dnes vynakladam ovela viac casu na udrziavanie serverov v kondicii, ako
tomu bolo par rokov dozadu. A nie je to len o aplikaciach, ale aj o OS.
Kde su tie casy, trebars 4-kovej verzie (tam niekde som zacal), kde bola
pohoda a klud... teraz sa to blizi k tomu, ze koexistuju vedla seba 3
verzie s dlzkou trvania *pomaly pol roka*. Jasne, nadsadil som, teda
skratil cas, ale isto ste pochopili, co som tym chcel povedat. Urcite
ste poculi/citali aj o korporatnej verzii Mozilly... atd...

	Som maly na to, aby som to dokazal ovplyvnit, ale ked to pojde takto
dalej... Ake su Vase pocity? Alebo som jediny komu to vadi?

Lubo M.