Problem s ntpd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Feb 3 13:25:54 CET 2012

Radek Krejča napsal/wrote, On 02/03/12 12:56:
> kdyz si zapnu tcpdump, tak se vubec nepokusi na portu ntp o pripojeni.

Cist ejen pro jistotu - NTP je UDP protokol. Takze "pripojeni" se v
pravem slova smyslu nekona (to neni bazirovani na pojmech, jen aby
nedoslo k nejakemu nedorozumeni - jestli's treba nemonitoroval jen to
TCP ...)

> Otazkou tedy je, co vlastne ntpd na pri svem startu provadi.

NTPD se po svem startu zacne pokouset ziskat cas ze serveru urcenych
konfiguraci. Pokud jsou to servery sitove (coz by nemusi() tak tedy po siti.

Jeho aktualni vztah ke zdrojum je mozne zjistit z prikazove radky tehoz
stroje pomoci
ntpq -p

... samozrejme, jen pokud bezi.

Pokud je ovsem tvym problemem "abend" tak ti tohle muze byt celkem fuk.

> Snazil jsem se podivat do zdrojaku ntpd, ale moje znalost C je natolik chaba, jsem nezjistil vubec nic.

Ale ten coredump mas ? Tak
gdb /usr/sbin/ntpd ten-core-tump
a vystup prikazu 'bt'