Problem s ntpd

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Fri Feb 3 12:56:37 CET 2012

Ahoj znovu,

mam tu mensi posun, ovsem rekl bych, ze od reseni jeste dale. Zjistil jsem totiz, ze ntpd nebeha na strojich, ktere se uz v siti objevily drive, ale s jinym ip. Uvedu priklad:

mam pc25.starnet.cz, ktere melo pred tim staticky adresu xxx.xxx.xxx.25 a mela disk. Ja jsem jej prevedl na bezdiskovku, ktera si nastavila adresu z dhcp poolu yyy.yyy.yyy.25. Na takovem stroji ntpd nenastartuji.

Takze jsem se domnival, ze bude nejaky zaznam na ntpd serveru, proti kteremu se pripojuji, ale neni tomu tak. Na tomto stroji ntpd vubec nenabehne. Zajimave je, kdyz si zapnu tcpdump, tak se vubec nepokusi na portu ntp o pripojeni.

Otazkou tedy je, co vlastne ntpd na pri svem startu provadi. Podotykam, ze ten prevedeny stroj je "cisty", je to ciste image, jako u vsech jinych stroju.

Snazil jsem se podivat do zdrojaku ntpd, ale moje znalost C je natolik chaba, jsem nezjistil vubec nic.

Radek