Boot po siti

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Sep 19 13:04:49 CEST 2011

Jan Dušátko wrote:
> Ahoj,
> Trik, o kterem jsem nevedel a muze se nekomu hodit:
>
> file -s /dev/ad0	vypise parametry device a PTT

file -s jsem neznal, ale dobre se da pouzit treba diskinfo:

~/# diskinfo -v /dev/ada0
/dev/ada0
         512             # sectorsize
         250059350016    # mediasize in bytes (233G)
         488397168       # mediasize in sectors
         0               # stripesize
         0               # stripeoffset
         484521          # Cylinders according to firmware.
         16              # Heads according to firmware.
         63              # Sectors according to firmware.
         GEL231RB04SP8B  # Disk ident.

Zalezi na tom, co vsechno o disku potrebujes vedet

> Jinak resim dve otazky.
> 1) Pouziva se PTT/GPT automaticky dle velikosti disku, nebo se musi rucne zvolit? Zatim jsem o tom nenasel informace, pocitam spise s tou horsi variantou.

Nepouziva se automaticky, pokud vim, tak sysinstal GPT nepouziva vubec

> 2) Nemate nekdo informaci o novem instalacnim program pro freebsd 9 a pripadne o jeho scriptovani? Nerad bych se dostal do situace, kdy neco prance udelam a ve vysledku to bude fungovat jen pro aktualni a historicke verze ;o)

Mam informace jen z toho, co ctu ve freebsd-current - a to znamena, ze
novy instalator je vychozi ve FreeBSD 9.0 a k nemu je po prechodne
obdobi dostupny i sysinstall, ktery se pak v dalsim releasu zrusi uplne.
Scriptovatelnost by mela byt dobra, stejne jako moznost napsani jinych
frontendu. Zatim se v BETA releasech ladi nejake drobne chyby, ale jinak
si novy instalator vsichni docela pochvaluji - ja bohuzel nemel cas ho
vyzkouset.
Pokud chces neco planovat "do budoucna", tak bych se sysinstallem uz moc
nezabyval, ale jestli potrebujes instalovat 7.x a 8.x z oficialnich
medii, tak ho pouzit "musis" (a nebo si napises uplne vlastni script bez
sysinstallu, ona to neni zase zadna extra magie)

Mirek