Monitoring HDD

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sat Sep 17 10:52:19 CEST 2011

> Pouziva nekdo FreeBSD jako desktop? Nesetkal jste se nekdo s podobnym
> chovanim od FreeBSD 6.xR?

Ahoj, mne se cca pred dvema roky stalo, ze po upgrade systemu se zacal prehrivat graficky chip ATI v notebooku od HP, a to tak, ze mi i 3x odesel display (neptejte se me, jak to spolu souvisi, nevim). Disk jsem neresil, ten prakticky nezhasnul a subjektivne bych rekl, ze i na novem notebooku proti windows blika vice.

Vyresil jsem to vymenou notebooku za Asus a s grafikou od Nvidia. Disk sice porad neco kuti, ale grafika je v pohode.

Ciste jen hadam, ale vzhledem k tomu, ze kolega pouzival stejny notebook, ale mel tam jine graficke prostredi, kde podobne problemy nemel, tak ze bude problem nekde v tom. S upgradem totiz samozrejme souviselo i povyseni Gnome, Xorg....

Jinak bych ale rekl, ze FreeBSD je primarne serverovy system a takove to roubovani desktopu na nej obcas drhne. Alespon z meho pohledu. Mam to jen kvuli tomu, abych si s tim hral (na coz uz asi 2 roky nemam bohuzel cas), abych na tom vyvijel aplikace, ktere pobezi na bsd a to je nejsnadnejsi cesta, a coz je take moje primarni napln prace. Takze na to, co potrebuji v praci, mi to bohate staci. Ale na uzivatelsky desktop bych asi volil neco jineho, ac jsem si pred par lety myslel, ze to nikdy nevypustim z pusy, tak doma mame pro rodinu notebooky s Win7, a to k plne spokojenosti.

Na BSD mi nestiha VLC (buh vi proc), jeste nedavno nebylo v portech oficialne wine pro amd64 (ted nevim, jaky je stav), atd. Proste vice prekazek na reseni, nez kolik si mohu s ohledem na pracovni vytizenost dovolit resit.

Radek