RE: Monitoring HDD

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Sat Sep 17 12:17:35 CEST 2011

> Ahoj, mne se cca pred dvema roky stalo, ze po upgrade systemu se zacal prehrivat

Nepamatujes si jeste, prosim Te, z jake verze na jakou si upgradoval?

> graficky chip ATI v notebooku od HP, a to tak, ze mi i 3x odesel display
> (neptejte se me, jak to spolu souvisi, nevim). Disk jsem neresil, ten prakticky
> nezhasnul a subjektivne bych rekl, ze i na novem notebooku proti windows blika
> vice.

Ano, oproti Windows disk ve FreeBSD 8.xR blika opravdu mnohem vice
(porovnavam s Win98, s novejsimi verzemi Win nemam zkusenosti).

> Ciste jen hadam, ale vzhledem k tomu, ze kolega pouzival stejny notebook, ale
> mel tam jine graficke prostredi, kde podobne problemy nemel, tak ze bude problem
> nekde v tom. S upgradem totiz samozrejme souviselo i povyseni Gnome, Xorg....

Ja pouzivam Enlightenment. Ale disk se ozyva i v konzoli. Sice ne tolik, ale
oproti zkusenostem v 6.xR je to vice.

Zkusil jsem jeste vypnout HALD/DBUSD. Vypada to, ze je disk o neco
klidnejsi. V kazdem pripade bez HALu prestala blikat LEDka HDD,
ktera jinak blikla kazde dve sekundy, aby si HAL asi osahal HDD.

> Na BSD mi nestiha VLC (buh vi proc), jeste nedavno nebylo v portech oficialne
> wine pro amd64 (ted nevim, jaky je stav), atd. Proste vice prekazek na reseni,

Wine pro amd64 jeste v portech neni, ale jsou tu moznosti (zatim jsem
je nezkousel):
http://wiki.freebsd.org/Wine
http://people.freebsd.org/~ivoras/wine/

Karel