Boot po siti

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Fri Sep 16 02:08:28 CEST 2011

Narazil jsem na problem s FreeBSD 8.2 - install.cfg pri sitovem startu, kde jsem se dostal do nasledujici situace:

1) Pomoci upravy memfs image (mfsroot.tgz) jsem upravil a rozsiril sadu prikazu (standardni boot CD je 'ponekud' oholeno). V tuto chvili mam kompletni /bin /sbin /usr/bin a /usr/sbin a podobne, dulcite (nebo spise prijemne) adresare
2) Mam problem s autodetekci typu disku a volbou jak s nim pracovat. Teoreticky by bylo mozne zacit konfiguraci s GMIRRORem, ale jak co mozna nejjednodusim způsobem zjistit, zda jsou disky o shodne velikosti?
3) Pri vytvareni oddilu na disku je mozne provest volbu:
	- free
	- all
	- exklusive
	Zde bych potreboval vytvorit oddily o urcite velikosti. Vite nekdo o zpusobu jak? Rad bych se vyhnul rucnimu volani FDISKu.
4) Autodetekce sitoveho interface je mirne receno problematicka ... a dalsi

Podle vseho by bylo vhodnejsi pred startem instalaku spustit jiny skript, ktery install.cfg vytvori/upravi, predkouse mu prostredi atd... Jinak to znamena pro kazdy typ systemu jiny install.cfg, kde tvorba mfsroot.tgz je pomalu delsi nez instalace.

Mate s tim nekdo zkusenosti? Delal jste to nekdo? Privitam jakekoliv rady nebo i navrhy, co zaradit do skriptu (instalace na GMIRROR, ZFSroot a další).

Diky

Honza