Boot po siti

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Thu Sep 15 15:52:08 CEST 2011

> Zkousel jsi zalohovani NTFS? Ja jsem se bohuzel zasekl na tom, ze ntfsclone
> na FreeBSD zlobi, takze musim taky pouzivat Linux, coz se mi moc nelibi :(

To je duvod, proc pouzivam (a testuji) Clonezilla, Ghost for Unix a PING (Partition Image is not a Ghost). Potrebuji tu doladit dve věci:
- zaloha dat, ne volneho prostoru (NTFS backup)
- partition/disk image, tedy vcetne bloku označených jako volne (například pro forenzni audit)

> Automatizovana instalace Windows me hodne zajima - kdysi jsem trochu laboroval
> s nLite, ale cosi se mi na tom nelibilo, detaily uz si moc nepamatuju.
> Kdybys tu kucharku nepsal sem, tak prosim o CC soukrome.

Jedna se o kombinaci TFTP a konkretniho samba share. Cilem je nabootovat primo do konkretni instalace a v ni pripadne scriptovat (tedy vcetne instalace dalších baliku).  Jinak, nLite je vyborne a musim rict, ze mihodne pomaha v priprave (například integrace patchu atd).

> Neni lepsi pouzit klasicky bezdiskovy postup s NFS?

Pouziti image je jednodussi co se tyka pripravy a spravy. Na druhou stranu, TFTP+NFS mi jako jedine umoznuje pouziti install.cfg, pomoci ktereho muho nascriptovat kompletni instalaci. Boot image po siti potrebuji v pripade pozadavku na jednoduchy start instalacniho media, kde nechci resit co a jak. Jenze prave to mi ted zlobi.

Honza