Boot po siti

Miroslav Prymek m.prymek at gmail.com
Thu Sep 15 13:52:29 CEST 2011

15.09.11 01:19 Jan Dušátko napsal:
> Ahoj,
> Pred nejakou dobou jsem si zacal hrat s bootem po siti. Zajimaji mne tri
> oblasti:
> - Backup/Restore
> - Instalace BSDlike/Linux systemu (parametrizovana)
> - RIS (Remote Instalation Service) schopna instalovat napr. WinXP/Win7
> (scripting je dobre popsany, pripadne je mozne vyuzit nLite atd.)
>
> V tuto chvili mam vyreseno nad PXE Backup/Restore pomoci automaticke
> parametrizace Clonezilla a PING, start SysRescue CD (parametrizaci resim),

Zkousel jsi zalohovani NTFS? Ja jsem se bohuzel zasekl na tom, ze ntfsclone
na FreeBSD zlobi, takze musim taky pouzivat Linux, coz se mi moc nelibi :(

http://www.freebsd.org/cgi/query-pr.cgi?pr=ports/127017

> paradoxne uz startuji instalaci WinXP a Win7 (vlastni instalace mi jeste
> nefunguje tak jak bych si pral). Casem vse uverejnim jako ucelenou kucharku.

Automatizovana instalace Windows me hodne zajima - kdysi jsem trochu laboroval
s nLite, ale cosi se mi na tom nelibilo, detaily uz si moc nepamatuju.
Kdybys tu kucharku nepsal sem, tak prosim o CC soukrome.

> [...]
>
> label fbsd32
>     menu label FreeBSD/i386
>     kernel memdisk
>     initrd /image/freebsd/freebsd-i386.iso.gz
>     append iso raw
>
> To mi uzmozni nastartovat FreBSD z gzipnute bootonly image. Bohuzel, pokud
> dam instalaci po siti a necham DHCP aby mi nastavil adresu interface, nic se
> nestane a system jako by bge0 (tento pripad) rozpoznal, ale neumel s nim
> pracovat. Je to blbost, normalni boot-only to umi, overil jsem si to.
> Chci se zeptat, zda nekdo z vas nema nejaky dobry trik v rukavu, jak

Neni lepsi pouzit klasicky bezdiskovy postup s NFS?
( http://www.freebsd.org/doc/handbook/network-diskless.html ) - je to docela
promakane, ciste a funguje to out-of-the-box.

Minimalne je to elegantnejsi v tom, ze se nemusi stahovat zbytecne cely gzipovany
image, kdyz se z nej stejne pouzije jenom neco malo...

Mirek