GEOM_JOURNAL: Cannot suspend file system /usr (error=35).

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Sep 13 12:56:58 CEST 2011

Dan Lukes wrote:
> On 09/13/11 11:13, Viktor Čížek:

Sam jsem se na tohle pred casem ptal v zahranicnim mailinglistu a
zustalo to bez odpovedi. Kdyz jsem po tom tehdy patral, nasel jsem jeden
zapis primo od PJD (autor geom_journalu), kde psal, ze to neni nijak
nebezpecne - ale zadne blizsi vysvetleni, co to presne znamena, jsem
nikdy neobjevil.
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-hackers/2006-August/017894.html
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-stable/2006-September/027976.html
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-geom/2008-March/002828.html

Kdyby geom_journal nestihal synchronizovat data, tak se objevi kernel
panic s hlaskou o journal overflow. (napriklad, kdyz je velikost
journalu prilis mala a zapisuje se na disk hodne dat)

Mozna k objasneni trosku pomuze sledovat hodnoty vypisovane pres sysctl:

sysctl kern.geom.journal

Pripadne zkusit zkratit kern.geom.journal.switch_time treba na 5 sekund

> P.S. Obecne, suspend&resume na FreeBSD bych zatim neoznacil jako
> stabilni feature. Uz jen u hardware je problem, ze neni spravne a
> kompletne podchycen strom vzajemnych zavislosti (coz je pro spravne
> poradi provadeji tech akci dost podstatne), pro nektery hardware neni
> spravne vytvorena vazba mezi konkretnim zarizenim a prislusnymi ACPI
> objekty, ktere suspent a resume ridi a tak bych mohl poracovat ...

Ono je to asi trochu zavadejici, v te chybove zprave, ale vubec se
nejedna o Suspend & Resume operacniho systemu - ja mam tyhle hlasky na
jednom serveru celkem casto a rozhodne ho neuspavam - bezi v kuse par
set dnu.

Mirek