GEOM_JOURNAL: Cannot suspend file system /usr (error=35).

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Sep 13 12:08:10 CEST 2011

On 09/13/11 11:13, Viktor Čížek:
> Všiml jsem si v logu následujícího hlášení
>

> GEOM_JOURNAL: Cannot suspend file system /usr (error=35).
> fsync: giving up on dirty
> 0xc756ba78: tag devfs, type VCHR
>      usecount 1, writecount 0, refcount 93 mountedhere 0xc751d000
>      flags ()
>      v_object 0xc7561cc0 ref 0 pages 25612
>      lock type devfs: EXCL by thread 0xc6ea02e0 (pid 7)
>          dev da0p6.journal
>

> Mohl by mi prosím někdo okomentovat o co jde a jestli se mám něčeho bát?

"fsync: giving up on dirty" rika, ze system se prave vykaslal na zapis
nejakeho bloku dat z cache na disk. Takze ta data tam po restartu proste
nebudou.

Jaka data to jsou a jestli vadi nebo nevadi, ze se prave ztratila
posoudit nemuzu (ale nejak mi nepropada pravdepodobne, ze by se v cache
nachazela data oznacena "k zapsani" a pritom by bylo jedno, jestli se
opravdu zapisi).

Celkove se neobavam mit vazne obavy.

Dan

P.S. Obecne, suspend&resume na FreeBSD bych zatim neoznacil jako
stabilni feature. Uz jen u hardware je problem, ze neni spravne a
kompletne podchycen strom vzajemnych zavislosti (coz je pro spravne
poradi provadeji tech akci dost podstatne), pro nektery hardware neni
spravne vytvorena vazba mezi konkretnim zarizenim a prislusnymi ACPI
objekty, ktere suspent a resume ridi a tak bych mohl poracovat ...