Zrdcadlo pouzitim /dev/ar

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Sep 1 13:48:56 CEST 2011

On 09/01/11 10:31, Miroslav Lachman:
> A pak si dovolim i "drobne" nesouhlasit s tim, ze by nemelo byt videt
> zarizeni ad4 / ad6, kdyz je nad nim vytvoreny SW mirror

Ale ano - jako fyzicke zarizeni ano. Ale system musi vedet, ze ta
zarizeni jsou uz "otevrena" a data na nich jsou "typu RAID" a zadneho
jineho.

Nemuze tedy na nich vyhledavat filesystemy. Nemuze na nich identifikovat
platnou MBR - protoze jakmile bylo jednou rozeznano, ze disk patri do
RAIDu, nemuze na nem proste MBR ani filesystem byt.

Tim, ze takovou elementarni vec GEOM nedela spravne pak vznikaji
zbytecne potize jako, ze v OS "vidi" vic nez jeden filesystem se stejnou
identifikaci ackoliv ma jit o identifikaci unikatni (a treba glabel s
tim zrovna pocita).

Jinymi slovy - ad4 a ad6 jako zarizen byt videt muze. Neni ale mozne aby
se k nim system choval jako k beznym diskum - kdyz vi, ze jimi nejsou. A
jeste s tim pak mel problemy ...