RAID5 a prubezne navysovani diskove kapacity oddilu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jul 23 17:59:40 CEST 2011

Milan Cizek wrote:

> Ano mam, jsem autorem. ;)
> Ale popravde mi to reseni se symlinky prijde docela neefektivni, jak uz jsem
> zminoval vyse.

Symlinky jsou hodne "tupe" reseni - myslel jsem, ze data zpristupnujes
nekam standardnim FTP serverem.

Jestli na to mas inteligentni aplikaci, tak predpokladam, ze te ukazu N
adresaru kam muze ukladat sva data a ona je tam bude podle nejakeho
algoritmu a jejich aktualni zaplnenosti davat bude. Jelikoz si je tam
dava ona, bude ona vedet, kde je ma az budou zase potreba (i kdyby si to
mela nekam poznamenavat).

A az zacne dochazet misto na vsech ulozistich ktere mela aplikace k
dispozici dosud, jiste zacne vcas rvat jako Viktorka, ty ji v
konfiguraci pridas dalsi, N+1 adresar (je jedno, kde ho sezenes - jestli
to bude dalsi lokalni disk, NFS - klidne at je to disketa) a vsechno
zase krasne pojede dal, dokud se nezaplni i tohle misto (pak to ovsem
vyresis pridanim N+druheho).

Nemel bych chvalit vlastni navrh, ale treba by to nikdo neudelal - takze
- mas to flexibilnejsi (muzes to "superuloziste" skladat z komponent
ruznych technologii) a spolehlivejsi (ztrata jedne casti neohrozuje
pristup k datum v jinych castech), uloziste lze snadno i zmensovat (az
naroky zakaznika poklesnou, tak data z nekterych casti prestehujes do
ostatnich, prislusne adresare vyradis ze seznamu, hardware odpojis a
pouzijes jinde).

A nevyzaduje to zadne specificke vlastnosti konkretniho OS - az te
jednou FreeBSD nastve, prelozis tu aplikaci pro Windows a bude vesele
fungovat dal ...

Ale to uz jsme od FreeBSD hodne odbocili ;-)