RAID5 a prubezne navysovani diskove kapacity oddilu

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Sat Jul 23 17:10:55 CEST 2011

Ahoj,

> Rec je o aplikaci, u ktere nelze odhadnout celkovy objem spravovanych
> dat (jen se vi, ze bude phromny), pricemz sama aplikace je natolik
> "tupa" ze proste predpoklada, ze ma pod sebou k dispozici nekonecne
> velky diskovy prostor a o jakykoliv management ukladani dat se ani
> nepokousi.

aplikace tupa az tak není, monitoruje/grafuje naroky na kapacitu, castecne i
predikuje a uzivatele dostatecne predem informuje o nutnosti kapacitu
rozsirit nebo provest patricne upravy nastaveni (snizit delky archivace,
cimz se prostor zase uvolni apod.). A pokud místo preci jen dojde, je to
vyhrazeny oddil, takze se proste jen prestane ukladat. Nejde az tak o tu
aplikaci, jako spis o nutnost ta data opravdu uchovavat (smluvni
zavazky...).

Celkovy objem spravovaných dat odhadnout prilis nelze, jen to, ze bude
postupne narustat. Jakmile uz nebude moznost dále kapacitu rozšiřovat,
poridi se třeba server c.2 (nekdy v budoucnu).

> Jestli mas moznost zasahnout do te aplikace (jak's naznacoval) tak to
> je rozhodne spravna cesta. S aplikaci, ktera predpoklada, ze je jakykoliv
> zdroj neomezeny budou problemy bez ohledu na to, co ti nabidne OS ...

Ano mam, jsem autorem. ;)
Ale popravde mi to reseni se symlinky prijde docela neefektivni, jak uz jsem
zminoval vyse.
Ale zvazim to.

Dobře. :-)

Milan