RAID5 a prubezne navysovani diskove kapacity oddilu

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sat Jul 23 17:00:40 CEST 2011

> vec
>
> Do ZFS bych klidne sel, nicméně jak zde někdo psal, asi mi to mnoho
> nevyresi.

Ahoj jeste jednou,

tak asi by bylo dobre si rict, jake vlastne hledas reseni. Jesli skvele, nebo funkcni. Skvele asi nehledas, kdyz to chces provozovat na low cost serveru a budes experimentovat s pridavnou kartou na dalsi sata porty, takze z toho bych vychazel.

Usuzuji tedy, ze pokud zacne dochazet kapacita, tak stejne bude muset vzit nekdo sroubovak, kabel a disk, k serveru naklusat, disk tam dat a nejakym zpusobem zaradit do pole, fs, nebo co tam bude.

Takove je dle meho i ZFS. Jak uz zde padlo drive, je funkcni, ale... Musis si s nim chvili pohrat (i kdyz uz zde nekdo psal, ze automaticke nastroje v novejsich verzich jsou lepe vyladene), nektere deklarovane ficury nefunguji (coz se zrejme casem zlepsi), ale to zakladni, tedy filesystem pro ulozeni a cteni dat + pridavani a odebirani zarizeni do nej fungovat bude.

Samozrejme, jak psal Dan, ZFS a to jeste vs. FBSD neni provereno lety a miliony instalaci + se porad vyviji. To je ovsem riziko levneho reseni.

Radek