RAID5 a prubezne navysovani diskove kapacity oddilu

wire wiro.wire at gmail.com
Fri Jul 22 14:59:26 CEST 2011

On 07/22/2011 02:09 PM, Milan Cizek wrote:
> [...]
> softwarove, jedna se o low-cost server. Gvinum? ZFS? Doposud mam pouze
> zkušenost s ar/gmirror.
> Potreboval bych prubezne navyšovat diskovou kapacitu jednoho oddilu...
> Predstava je nasledujici.
>
> 1 mensi systemovy disk (bez RAIDU)
> Pro zacatek 3x 1TB disky (asi v RAID5 kuli zaloze) primountovane jako jeden
> adresar (/camdata)
>
> Postupne bych pak potreboval přidávat další 1TB disky s tim, ze se vždy
> navysi dostupna kapacita v /camdata.
> Je ještě v dnesni době problem za behu roztahnout velikost oddilu? Nebo to

Ja som podobny problem riesil pred rokmi koli vlastnemu strorage.
Zaklad je si ujasnit na co to ma sluzit a co od toho ty sam ocakavas.

Ak chces ist striktne do BSD myslim si ze najlepsia volba je asi ZFS v
dnesnej dobe, ako tu uz bolo spomenute.

Ja som nakoniec koli viacerym dovodom(v tej dobe) nakoniec siel do
Linuxu takze aj napriek tomu, ze sme v BSD konferencii tak v kratkosti
ako to pouzivam(mozno sa niekomu hodi).

* RAID5 SW cez Linuxovy Device Mapper (umoznuje prihadzovat za behu
disky a zvacsovat tak kapacitu)
* Casom prisli vacsie disky takze mi tych raid5tiek vzniklo viac
/dev/md5 on /mnt/array2 type xfs (rw,noatime,quota,usrquota)
/dev/md6 on /mnt/array3 type xfs (rw,noatime,quota,usrquota)
/dev/md4 on /mnt/array1 type xfs (rw,noatime,quota,usrquota)

* jednotlive array* su namountovane do jedneho adresara cez aufs (
http://aufs.sourceforge.net/aufs.html , aktualne sucast Linuxoveho jadra
takze lepsi vykon ako ine cez fuse )

none                  6.1T  4.0T  2.2T  65% /storage

> Zakladni deska ma omezeny počet SATA portu (4), predstava je nasledne za par
> korun dokoupit nejaky PCI/PCI-E radic a pripojit třeba další 4 disky, které
> se pridaji do toho RAIDu. Jake jsou zkusenosti s podobnymi radici?

Ja som moc s lacnejsimi radicmi moc dobre skusenosti v BSD nemal.
Stavalo sa mi, ze mi rebootovala masina pri vacsom pocte operacii alebo,
ze mi nenabootoval stroj so zalozenym radicom.

Kazdopadne som sa tomu venoval uz davnejsie (FBSD 7.x) a od tej doby sa
toho uz viac zmenilo.