zasilani mailovych notifikaci pres SMS

wire wiro.wire at gmail.com
Thu Jul 21 13:40:18 CEST 2011

> Samozrejme existuje nekolik reseni (napr. stary telefon + seriovy
> kabel), jak toto vyresit.
> Prosim o aktualni info o tom, jak toto resite.

Pouzivame Siemens MC35i pripojeny k serveru cez seriak. Je to taka
sikovna mala krabicka.
Komunikacia je pomocou utilitky scmxx (je v portech).

Do nagiosu sa len zadefinuje novy command (misccommands.cfg)

# 'sms-notify' send sms via modem
define command{
    command_name    sms-notify
    command_line    /usr/bin/printf "%b" " $SERVICEDESC$\nHost:
$HOSTNAME$\nAddr: $HOSTADDRESS$\nState: $SERVICESTATE$\nInfo
$SERVICEOUTPUT$\nDate: $LONGDATETIME$" |  /usr/local/bin/alertsms >>
/tmp/alertsms.log 2>&1
    }

Do contacts.cfg sa len prida ku kontaktu nieco ako :
service_notification_commands   sms-notify

Script alertsms si uz kazdy posklada podla svojich potrieb, nas len z
stdin prevezme spravu a odosle na zoznam cisel ktore ma v subore.

Tuna je ten device(co viem da sa kupit aj v CZ bez problemov):

http://www.warburtech.com/gsm/mc35i.terminal/